TELEFON: 0850 4741943 . https://www.doktorsitesi.com/dil Kekemelik,Dil ve Konuşma Bozuklukları Gecikmiş Dil ve Konuşma ,Afazi Akıcılık Bozukluk ,Artikülasyon Bozukluğu Konuşma Sesi Bozuklukları Yaygın Gelişimsel Bozukluk ,Otizm ,Ses Hataları ,Ses Bozuklukları ,Çocukluk Çağı Apraksisi Fonolojik Bozukluklar ,Disleksi ,Özgün Dil Bozukluğu ,Dizartri Konuşma Bozuklukları ,Anlaşılmaz Konuşma ,Zihin Engeli ,selektif Mutizm ,Disleksi İşitme Engeli ,Konuşma Bozuklukları ,İşitme Engeli
27 Eyl 2012
ODYOLOJİ, KONUŞMA ve SES BOZUKLUKLARI UZMANI PELİN KİŞİOĞLU KALAN: ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-İşitsel Algı Bozuklukları:
ODYOLOJİ, KONUŞMA ve SES BOZUKLUKLARI UZMANI PELİN KİŞİOĞLU KALAN: ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-İşitsel Algı Bozuklukları:: İşitsel Algı Bozuklukları: Duyulan sesleri yanlış algılayabilir. Benzer sesler arasındaki farkı ayırt etmeye bağlı güçlüğü olan çocuklar s...
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
Otistik Çocuklara Ritmle Rehabilite
http://www.beyazgazete.com/video/webtv/saglik-6/otistik-cocuklara-ritmle-rehabilite-323946.htmlhttp://www.beyazgazete.com/video/webtv/saglik-6/otistik-cocuklara-ritmle-rehabilite-323946.html
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
24 Tem 2012
Fizyoterapi Rehabilitasyon Dergisi
Fizyoterapi Rehabilitasyon Dergisi
Şule Kişioğlu, Pelin Kişioğlu Kalan, Gonca Çetin, Burçin Akçay, Akmer Mutlu. Turkish Journal of Physiotherapy Rehabilitation - info@fizyoterapirehabilitasyon.org © 2011 ...
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
http://www.fizyoterapirehabilitasyon.org/uploads/dergi/105.pdf
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
17 Mar 2012
Özgül Öğrenme Güçlüğünde Ses ve Konuşma Bozuklukları
1. Disfonetik
Disleksi: İşitsel kavrama ve ayırt etme becerileri zayıftır.Fonetik
bozukluğu olan çocuklar bu grupta yer alırlar. Dil ve sözlü ifade alanında
güçlük çekmektedirler. Sözcüklerin fonetik ayrımını yapamazlar. Fonolojik model
disleksinin klinik görünümü ve nörologların beynin fonksiyonu ve organizasyonu
ile ilgili bulgularıyla tutarlı görünmektedir. Linguistler dil sistemini, her
bir dilin belirli bir yönüyle ilgili olan bileşenlerin aşamalı olarak dizilişi
şeklinde ifade etmektedirler. Bu dizilişin en alt basamağı dilin içerdiği ayırt
edici ses parçacıkları yani fonemlerdir. Kelimelerin tanınması, anlaşılması ve
bellekte depolanması ya da gramer açısından incelenmesi için beynin fonolojik
modülü tarafından fonetik birimlere ayrılması gerekmektedir.Bu süreç konuşma
dilinde otomatik olarak gerçekleşmektedir. Liberman’a göre konuşma doğal, okuma
bir buluş olduğundan bilinç düzeyinde öğrenilmesi gerekir. Okumada birey görsel,
simgesel yazıyı dille ilgili kavramlara çevirir, harfleri seslere dönüştürür.
Ayrıca bu seslerin yazıda dizilişini de anlaması gerekir. Dizilişi anlayamazsa
sesleri farklı sıralayabilir, heceleri karıştırabilir. Okuma bozukluğu olan
çocuklarda yazının anlaşılmasını engeller.
2. Disidetik
Disleksi: Bu tipteki çocuklar zihinde canlandırma yetenekleri bozuk olduğu
için harflerin, sembollerin görsel-mekansal analizini ve ayrımlaştırmayı
yapamazlar. Bu nedenle harflerin sırasını karıştırır, ters çevirir, günleri,
ayları sırayla söylemede zorlanır.
3. Karma
Tip: Her iki gruptaki özellikleri taşırlar.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-İşitsel Algı Bozuklukları:
İşitsel Algı Bozuklukları: Duyulan sesleri yanlış algılayabilir. Benzer sesler
arasındaki farkı ayırt etmeye bağlı güçlüğü olan çocuklar sesleri birbirine
karıştırabilirler. Örneğin; soba yerine sopa, kova yerine kafa, bavul yerine
davul gibi.
İşitsel Figür-Zemin ayırt etme güçlüğü: Aynı anda işitilen farklı
seslerden birine odaklanma güçlüğü olarak tarif edilen bu sorunda çocuk farklı
seslerin figür-zemin ayırımını yapmakta güçlük çekebilir. Örneğin; TV
seyrederken kendisine seslenince bakmaz, işitmiyormuş gibi görünürler. Yine TV
seyrederken duydukları kapı ya da telefon sesinin bulundukları mekandan mı yoksa
TV’den mi geldiğini ayıt edemezler.İşitsel algıda kopukluk (auditory lag)
ardarda söylenen mesajların bir kısmını kaçırabilirler, algılayamazlar. Örneğin;
odana git, arkadaşına telefon edip ödevlerini al ve kitaplarınla birlikte buraya
gel denildiğinde bu mesajın bir kısmını duyar yerine getirir, diğerlerini
duymaz. Uzun komutlar verildiğinde bir kısmını
yapamayabilir.
Dokunsal Algı Bozuklukları: Dokunsal algı sorunu olan çocuklar gözleri kapalıyken
dokunma duyusu yardımıyla nesneleri tanımlayamaz. Örneğin; eline verilen
oyuncağın ne olduğunu anlayamaz, avucuna yazılan sayı ve yazıyı tanımlamakta
güçlük çeker.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ -Görsel Algı Bozuklukları:
Görsel Algı Bozuklukları: Şekil-pozisyon
algısındaki bozukluk , şekil-zemin algısındaki bozukluk ya da
uzaklık-derinlik-boyut algısındaki bozukluktur.
Şekil-Pozisyon algısındaki bozukluk: Çocuk gördüğü şeyin şekil ve pozisyonunu
algılamada güçlük çekebilir. Harfleri ters ya da dönmüş olarak
algılayabilir.Örneğin; b-p,3-5,6-9,p-b gibi harf ve rakamları ters çevirir.
Sözcükleri ters çevirebilir, koç-çok,ev-ve gibi. Bu güçlükler çocuk okula
başladığında fark edilir. Okul öncesinde şekil-pozisyon algılama olgunluğu henüz
yerleşmemiş olabilir. Okula başladıklarında o olgunluğa ulaşmış sayılırlar.
Birinci sınıf acemilik dönemidir. İkinci sınıfın birinci döneminden itibaren bu
sorunların görülmemesi gerekir.
Şekil-Zemin algısındaki bozukluk: Bu problem, bir bütünün önemli olan bir
parçasına odaklaşmada zorluklara neden olur. Okuma bu beceri ile ilgilidir.
Çünkü okuma söz dizilerine odaklaşmayı, soldan sağa ve satır satır izlemeyi
gerektirir. Bu alanda sorunu olan çocuklar okumada satır atlama, satır
tekrarlama, sözcük atlama türünden hatalar yaparlar.
Uzaklık-derinlik-boyut algılamada bozukluk: Çocuk
derinliği kestiremediği için eşyalara çarpar, sandalyeden düşer. Açık alanda
oynarken mekanda pozisyonlarını algılamada, sağ-sol ayırt etmede güçlük çeker.
Top yakalamak, ip atlamak, yap-boz yerleştirmek, çekiç kullanmak bu problemin
olan çocuklar için güç işlerdir.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Ody. Dil Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı
Pelin KİŞİOĞLU KALAN
pelinkalan@outlook.com
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)