Görsel Algı Bozuklukları: Şekil-pozisyon
algısındaki bozukluk , şekil-zemin algısındaki bozukluk ya da
uzaklık-derinlik-boyut algısındaki bozukluktur.
Şekil-Pozisyon algısındaki bozukluk: Çocuk gördüğü şeyin şekil ve pozisyonunu
algılamada güçlük çekebilir. Harfleri ters ya da dönmüş olarak
algılayabilir.Örneğin; b-p,3-5,6-9,p-b gibi harf ve rakamları ters çevirir.
Sözcükleri ters çevirebilir, koç-çok,ev-ve gibi. Bu güçlükler çocuk okula
başladığında fark edilir. Okul öncesinde şekil-pozisyon algılama olgunluğu henüz
yerleşmemiş olabilir. Okula başladıklarında o olgunluğa ulaşmış sayılırlar.
Birinci sınıf acemilik dönemidir. İkinci sınıfın birinci döneminden itibaren bu
sorunların görülmemesi gerekir.
Şekil-Zemin algısındaki bozukluk: Bu problem, bir bütünün önemli olan bir
parçasına odaklaşmada zorluklara neden olur. Okuma bu beceri ile ilgilidir.
Çünkü okuma söz dizilerine odaklaşmayı, soldan sağa ve satır satır izlemeyi
gerektirir. Bu alanda sorunu olan çocuklar okumada satır atlama, satır
tekrarlama, sözcük atlama türünden hatalar yaparlar.
Uzaklık-derinlik-boyut algılamada bozukluk: Çocuk
derinliği kestiremediği için eşyalara çarpar, sandalyeden düşer. Açık alanda
oynarken mekanda pozisyonlarını algılamada, sağ-sol ayırt etmede güçlük çeker.
Top yakalamak, ip atlamak, yap-boz yerleştirmek, çekiç kullanmak bu problemin
olan çocuklar için güç işlerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder