4 Kas 2020

NESNE TANIMA / ADLANDIRMA




Konuşma üretiminin ilk basamağı nesneleri adlarıyla ilişkilendirme becerisidir. Nesne Adlandırma,  görsel algılama, tanıma, ses bilimsel kodlama, motor programlama ve motor komutu yerine getirme  gibi farklı birçok bilişsel süreçten meydana gelmektedir
















https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388



 

Çocuğun konuşma ve iletişim yönünde gelişimini hızlandırmak için yapılabilecekler...


 Çocuğun konuşma ve iletişim yönünde gelişimini hızlandırmak için yapılabilecekler...

1- Çocuğa sevgi ve huzur dolu bir ortam hazırlamak
2- Çocuk ile ilgilenmek ve sevildiğini hissettirmek
3- Çocuğun bedensel ihtiyaçlarına ( yemek , uyku , koruma vb ) cevap vermek
4- Çocuk ile yaşı ne olursa olsun sık sık konuşmaya çalışmak
5- Yaşına uygun bir şekilde onun ile oyun oynamak
6- Çocuk ile birlikte vakit geçirmek
7- Onun dengeli ve çeşitli beslenmesini sağlamak
8- Onun kendi haline kalmasına izin vermemek
9- Mümkün olduğunca yaşıtları ile birlikte oyun oynamasını sağlamak
10- İnsanlar arasında sık sık bulundurmak
11- Ona hikaye masal anlatmak , ninni söylemek
12- Onun size gönderdiği konuşma ve ses mesajlarına cevap vermek
13- Bir nesneyi eline aldığında onun ile ilgili ona bir şeyler anlatmak ( çocuk 3- 4 aylık bir bebek olsa bile )
14- TV karşısında çok uzun süre kalmasını engellemek
15- Onun ile konuşurken ses tonunu iyi ayarlamak
16- Onun işaret ile gösterdiği istekleri onunla konuşarak yönlendirmek, anlatmasını sağlamak (yaşına uygun olarak)
17- Onun fikirlerine değer vermek onun ile sık sık dertleşmek ( yaşına uygun olarak )
18- Onun kendine güvenini artırmak
19- Onun sık sık sosyal ortamlarda bulunmasını sağlamak
20- Kalabalık içinde onun konuşmasını teşvik etmek
21- O konuştuğunda onu cesaretlendirmek , teşvik etmek
22- Onun yaşına uygun bir eğitim almasını sağlamak
23- Günlük belli bir zaman ayırarak onun ile resimler üzerinde bol bol konuşmak
24- Ondan yaşına uygun olarak hikaye , masal anlatmasını istemek
25- Konuşma zorlukları gördüğünüzde onun dikkatini konuşma zorlukları üzerine çekmemek
ODY. DİL KONUŞMA ve SES BOZUKLUKLARI UZMANI
PELİN KİŞİOĞLU

https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388

Hangi Durumlarda Çocuğumun Konuşması ile ilgili Endişelenmeliyim?




















 

🚩🚩Gecikmiş konuşma , artikülasyon , fonolojik bozukluk, kekemelik vb konuşma sorunu olan bir çocukta konuşma bozukluğu varlığının belirlenmesi için göz, kulak burun boğaz, beyin, sinir sistemi ve kas- iskelet sistemi problemleri araştırılması gerekir.


🚩🚩🚩

🚩🚩🚩Sonrasında ihtiyaç görüldüğü takdirde bir Konuşma Bozuklukları Uzmanına başvurarak gerekli muayene ve testlerin yapılması ile terapi programına başlanması gerekir. 

.https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388


#konuşmaterapisi #konuşmabozukluğu #dilkonuşmaterapisi #dilkonuşmabozuklukları #artikülasyonbozuklugu #pelinkişioğlukalan #odyolog #odyologkonuşmabozukluklarıuzmanı #seskonuşmabozukluğu #dizartri #apraksi #afazi #otizm #disleksi #gecikmişkonuşma #işitmeengeli #hearingloss #disleksi #disleksi #disleksieğitimi #disleksietkinlikleri

#artikülasyonterapisi #kekemelik #akıcıkonuşmabozuklugu #apraksi #speechtherapy #speechpathology #speechtherapist #audiology

Apraksi ve Gecikmiş Konuşma


Aprakside kişi bildiği amaçlı bir hareketi yapamamaktadır. Apraksi bir motor-planlama-programlama sorunudur,  yani beynin konuşma / sesbilgisi motor programlarını üreten ilişkili kısmı hasar görmüştür. Apraksi, konuşmayı oluşturan seslerin çıkarılma aşamasında oluşan sıralama ve motor planlama bozukluğuna denir. Kişi ne söylemek istediğini bilse de beyin kelimeleri oluşturan sesleri çıkarmak için gereken kas hareketlerini koordine etmekte zorlanır ve böylece istenilen kelime yerine ona benzeyen/benzemeyen başka bir sözcük söyleyebilir (ayakkabı yerine “atatabı” gibi). Dil ve konuşma bozuklukları uzmanı bu alanlarda da hastayı değerlendirip gerekli terapiyi uygular.


https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388


Dil ve Konuşma Tedavisindeki Erken Müdahale




DİL ve KONUŞMA GELİŞİMİNDE AKSAKLIKLARI GÖSTEREN BAZI BELİRTİLER

 
  📍Emme, yutma, çiğneme, salya kontrolünde güçlük
   📍Konuşmanın nazal olması ( havanın konuşurken burundan gelmesi)
   📍Kısıtlı sözcük dağarcığı
   📍İsteklerini vurma, ağlama, bağırma gibi uygun olmayan biçimlerde belirtmesi
   📍Konuştuklarının anlaşılmaması

   📍Düşünce ve isteklerini anlatmakta güçlük çekmesi
   İletişimi jest, mimik ve işaretle gerçekleştirmesi
   📍Anlaşılmaz sesler çıkarması
   📍İletişim kurmaya isteksiz olması
   📍Yalnız kalmayı tercih etmesi
   Çevredeki olaylara karşı isteksiz ve ilgisiz olması
   Çevredeki seslere, konuşmalara tepkisiz kalması


https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388


Fonolojik Farkındalık Nedir?


🚩🚩Fonolojik farkındalık, 🚩🚩

📍“ SES “ farkındalığıdır. 

📍Kişinin sözcükleri meydana getiren sesleri duyabilmesi, tanıyabilmesi ve değiştirebilmesi yeteneğidir. 

📍Kişinin konuşma dilinde anlamdan uzaklaşarak seslere yoğunlaşabilmesidir, bu yüzden de temel anlamda işitsel dikkat becerisidir. Örneğin; ‘anne’ kelimesini oluşturan /a/, /n/, /n/, /e/ seslerini duyabilmek ve ayrıştırabilmektir. 

📍Fonolojik farkındalık; sözcüğü hecelere ayırabilme, sözcük seslerini ayrıştırabilme ve sesleri tekrar birleştirme yeteneklerini içine alır.


#pelinkişioğlukalan🦋 

🚩🚩Fonolojik farkındalığın önemi okuma, yazma ve anlama becerilerini etkilediği noktada ortaya çıkmaktadır. Öyle ki fonolojik farkındalık becerisi, bir çocuğun ileriki okuma becerisi için güçlü bir gösterge bile olabilmektedir. 

📍Konuşma dilindeki sesleri ayırt edemeyen çocuklar, okumaya geçişte harfleri de öğrenmede ve heceleri bir araya getirmede güçlük yaşayabilmektedir. Ayrıca ses farkındalığı zayıf olan çocuklar, harf ve ses arasındaki ilişkiyi de anlamakta zorlanabilmektedir.


#konuşmaterapisi #konuşmabozukluğu #dilkonuşmaterapisi #dilkonuşmabozuklukları #artikülasyonbozuklugu #pelinkişioğlukalan#odyolog#odyologkonuşmabozukluklarıuzmanı #seskonuşmabozukluğu#dizartri#apraksi#afazi#otizm#disleksi#gecikmişkonuşma#işitmeengeli#hearingloss#disleksi #disleksi #disleksieğitimi #disleksietkinlikleri

#artikülasyonterapisi 

.

.

.


https://www.doktortakvimi.com/pelin-kisioglu-kalan/odyoloji-dil-konusma-ve-ses-bozukluklari/ankara


.


.


https://pelinkalan.blogspot.com/?m=1


 

Okuma Alışkanlığı Kazandırmak için Neler Yapabiliriz?

 🚩Nasıl Bir Yol İzlenmeli ?🚩

✅Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için zaman ayırın. 

✅Onunla birlikte sizde kitap okuyun.

✅Erken yaşlarda resimleri fazla yazılarının daha az olduğu kitapları tercih edin.

✅Uzun hikayeleri sonraki dönemlere bırakın. Çünkü uzun ve sonu gelmek bilmeyen hikayeler çabuk sıkılan çocukları bezdirebilir.

✅Ailelerin çocuklarına kitap seçerken ve onlara kitap okurken yazarları ve kitapları araştırmalıdır.

✅Kitap okunurken çocuğun dikkatini çekecek televizyon ve tablet gibi eşyaların yakınında olmamasına dikkat edin.

✅Çocuğunuz için ona özel bir kütüphane oluşturabilirsiniz. Bu durum onu heyecanlandıracak ve hevesini arttıracaktır.

✅Çocuğunuza siz  kitap okuyorsanız sürükleyici olmasına dikkat edin. Sonunu veya devamını merak eden çocukta , kitap ilgisi artacaktır.

✅Çocuklarınızla birlikte kitap seçimi yapın. Dışarıya çıktığınızda bir kitapçıya girmeyi ihmal etmeyin.

✅Ödül listenizde kitap olmasına özen gösterin.

✅Çocuğun yaşına uygun bir dergi aboneliği hoşuna gidecektir.

✅Anne babalar okudukları kitabın önemini çocuğa anlamalıdır.

✅Ev bireylerini katıldığı kitap okuma saatleri yapılmalıdır. Bu hergün 10 dakika olsa bile , sürekli olarak yapılmalı ve alışkanlığı kazandırmaya çalışılmalıdır.

✅Kitap fuarlarına gidilmeli ve alınan, okunan , kitap ve yazarları hakkında konuşup tartışılmalıdır.

✅Bazen çocuklar yetişkinlerin tavsiyelerinden oldukça hoşlanır. Bunun için ‘şu kitabı şu kişi tavsiye etti , okudum çok beğendim ‘ gibi tavsiyelerde bulunmak faydalı olabilir.

❗️‼️❗️‼️❗️Unutmayın ki çocuklar hayatta her zaman yetişkinleri taklit ederler. Siz ebeveynleri neyi ne kadar severseniz ve davranışta bulunursanız çocuğunuz da onu yapar ve sever. Çocuklar büyüklerinin ayak izleridir. Nereye bastığımıza ve ne iz bıraktığımıza dikkat etmeliyiz. Kitap kokusunu seven nesiller yetiştirmek dileğiyle..

https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388

#pelinkişioğlukalan🦋 

#konuşmaterapisi #konuşmabozukluğu #dilkonuşmaterapisi #dilkonuşmabozuklukları #afazi #otizm#gecikmişkonuşma #işitmeengeli #disleksi #disleksieğitimi 

#artikülasyonterapisi #ankaradilkonuşmaterapisi #ankaradilkonuşmaterapisti


 

Fonolojik Farkındalık Çalışmaları.....BAŞLAYANI BOYA


























































https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388