ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
İşitsel Figür-Zemin ayırt etme güçlüğü: Aynı anda işitilen farklı
seslerden birine odaklanma güçlüğü olarak tarif edilen bu sorunda çocuk farklı
seslerin figür-zemin ayırımını yapmakta güçlük çekebilir. Örneğin; TV
seyrederken kendisine seslenince bakmaz, işitmiyormuş gibi görünürler. Yine TV
seyrederken duydukları kapı ya da telefon sesinin bulundukları mekandan mı yoksa
TV’den mi geldiğini ayıt edemezler.İşitsel algıda kopukluk (auditory lag)
ardarda söylenen mesajların bir kısmını kaçırabilirler, algılayamazlar. Örneğin;
odana git, arkadaşına telefon edip ödevlerini al ve kitaplarınla birlikte buraya
gel denildiğinde bu mesajın bir kısmını duyar yerine getirir, diğerlerini
duymaz. Uzun komutlar verildiğinde bir kısmını
yapamayabilir.
Dokunsal Algı Bozuklukları: Dokunsal algı sorunu olan çocuklar gözleri kapalıyken dokunma duyusu yardımıyla nesneleri tanımlayamaz. Örneğin; eline verilen oyuncağın ne olduğunu anlayamaz, avucuna yazılan sayı ve yazıyı tanımlamakta güçlük çeker.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder