20 Eyl 2020

SIK KULLANILAN FİİLLER








https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388


 

DİSLEKSİ

 📍DİSLEKSİ📍

📍Disleksinin fonemleri birbirinden ayırt etmeyle ilgili bir bozukluk olduğunun kabul edilmesi ve bunu açıklayan modeller, zekâ düzeyi yüksek bazı insanların okumayı öğrenmede ve dille ilişkili bazı işleri yapmada neden zorluk çektiklerini de açıklayabiliyor.

📍Son 20 yıl içinde, disleksinin fonolojik (sese ilişkin) süreçlerle ilgili olduğu model kabul görüyor.
Fonolojik model, disleksinin klinik belirtileriyle ve nörologların beynin fonksiyonu ve organizasyonuna ilişkin bulgularıyla da tutarlı görünüyor.
Araştırmacılar, dil sistemini her biri dilin belirli bir yönüyle ilgili olan bileşenlerin aşamalı dizilişi olarak kavramsallaştırıyor. Bu aşamalı dizilişin en alt basamağında bir dilin içerdiği ayırt edici ses parçacıklarını (fonemleri) süreçten geçiren fonolojik modüller var. Linguistik sistemin temel öğesi de fonemlerdir. Kelimelerin tanınması, anlaşılması ve hafızada depolanması ya da gramer açısından incelenmesi için beynin fonolojik modülü tarafından fonetik birimlerine ayrılması gerekiyor. Bu süreç konuşma dilinde otomatik olarak gerçekleşiyor.
📍Konuşma ve okuma her ikisi de fonolojik süreçlerle ilgilidir ama aralarında önemli bir fark vardır. "Konuşma doğal, okuma değildir. Okuma bir buluş olduğundan, bilinç düzeyinde öğrenilmesi gerekiyor." Okuyan kişinin görsel alfabetik yazıyı dille ilgili kavramlara çevirmesi gerekiyor. Bu da harfleri ilgili fonemlere çevirmek anlamına geliyor. Bunun için, okumaya yeni başlayan birinin konuşma sırasında kullanılan kelimelerin fonolojik yapısının farkında olması gerekiyor. Bundan sonra ise, bu fonolojiyi temsil eden harflerin kâğıttaki dizilişini (ortografi) anlaması gerekiyor.
📍Bir çocuk okumaya başlarken olan şey bu; ancak disleksili bir çocukta, dil sisteminde fonolojik modül düzeyindeki bir eksiklik, yazılı bir kelimenin fonolojik bileşenlerine parçalanmasına engel oluyor ve yazı bütününün anlaşılmasını önlüyor. 📍Kavrama ve anlamlandırma ile ilgili süreçler bu işe dahil değil, çünkü bunlar ancak kelime tanındıktan sonra devreye giriyor.
📍Fonolojik modül eksikliğinin etkisi en açık okuma sırasında ortaya çıkıyor, ancak bazı durumlarda konuşmayı da engelliyor.












https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388

https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7




🚩Tanımlanan Sözcüğü Bulma🚩

📌“ Bir şeyin adı dil belleğimizde yoksa bizim için o şeyin kendisi de yoktur. ... İnsan, varlıkları adlandırarak kendine bir yaşama ortamı oluşturmuştur, bu ortamdaki tüm ilişkilerini, edimlerini hep adlarla, adlandırmalarla sürdürebilmiştir” “Sözcükler birer kavramdır ve düşünmenin temel öğeleridir” .

📌” İnsanın kelime ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını sağlar.”

📌“ Dildeki bir sözcüğün üç temel özelliği vardır ya da her sözcük üç biçimde tanımlanıp değerlendirilebilir:
📍Biçim,
📍Anlam,
📍Dilbilgisel ulam.”

📌Sözcük öğretiminde sözcüğün tanımından çok,bireylerin sözcüğün kullanıldığı bağlamdaki anlamını yapısal, konusal ve sesbilimsel olarak değerlendirmesini sağlayan bilişsel süreçler sonucu çıkarsamalarını odaklayan çalışmalar önemlidir.

.
.
.












https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388


 

DİSLEKSİ ÖRNEK ÇALIŞMA SAYFALARI

 DİSLEKSİ ÖRNEK ÇALIŞMA SAYFALARI




















https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7




























https://goo.gl/maps/USxScj9GCvTiXukj7


Açın cad. 273.sok Yalı Apt .3/6 Çankaya/ Ankara 06670

Tel:5056275152

Tel: 08504741943

Tel: 08503330388