
TELEFON: 0850 4741943 . https://www.doktorsitesi.com/dil Kekemelik,Dil ve Konuşma Bozuklukları Gecikmiş Dil ve Konuşma ,Afazi Akıcılık Bozukluk ,Artikülasyon Bozukluğu Konuşma Sesi Bozuklukları Yaygın Gelişimsel Bozukluk ,Otizm ,Ses Hataları ,Ses Bozuklukları ,Çocukluk Çağı Apraksisi Fonolojik Bozukluklar ,Disleksi ,Özgün Dil Bozukluğu ,Dizartri Konuşma Bozuklukları ,Anlaşılmaz Konuşma ,Zihin Engeli ,selektif Mutizm ,Disleksi İşitme Engeli ,Konuşma Bozuklukları ,İşitme Engeli
13 Ara 2012
İNCE MOTOR- NOKTALARI BİRLEŞTİR
Etiketler:
konuşma terapisi materyal,
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
AYNISINI ÇİZ-ŞEKİL KOPYA
Etiketler:
konuşma terapisi materyal,
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
İNCE MOTOR BECERİLERİ DESTEKLEYELİM -ÇİZGİLERİ BİRLEŞTİR
Etiketler:
konuşma terapisi materyal,
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
PARMAK KUKLALARIMIZ:)
Etiketler:
konuşma terapisi materyal,
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
ÖRÜNTÜLER...Kes-yapıştır
Etiketler:
konuşma terapisi materyal,
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
2 Eki 2012
Çocuklara kızdığınızda, sizi farklı algılarlar.
İLETİŞİMDE GÖZ KONTAĞI ÖNEMLİDİR.ÖZELLİKLE AKICI KONUŞMA BOZUKLUĞU PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARDA BUNA DİKKAT ETMEK GEREKİR.
27 Eyl 2012
ODYOLOJİ, KONUŞMA ve SES BOZUKLUKLARI UZMANI PELİN KİŞİOĞLU KALAN: ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-İşitsel Algı Bozuklukları:
ODYOLOJİ, KONUŞMA ve SES BOZUKLUKLARI UZMANI PELİN KİŞİOĞLU KALAN: ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-İşitsel Algı Bozuklukları:: İşitsel Algı Bozuklukları: Duyulan sesleri yanlış algılayabilir. Benzer sesler arasındaki farkı ayırt etmeye bağlı güçlüğü olan çocuklar s...
Otistik Çocuklara Ritmle Rehabilite
http://www.beyazgazete.com/video/webtv/saglik-6/otistik-cocuklara-ritmle-rehabilite-323946.htmlhttp://www.beyazgazete.com/video/webtv/saglik-6/otistik-cocuklara-ritmle-rehabilite-323946.html
24 Tem 2012
Fizyoterapi Rehabilitasyon Dergisi
Fizyoterapi Rehabilitasyon Dergisi
Şule Kişioğlu, Pelin Kişioğlu Kalan, Gonca Çetin, Burçin Akçay, Akmer Mutlu. Turkish Journal of Physiotherapy Rehabilitation - info@fizyoterapirehabilitasyon.org © 2011 ...
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
http://www.fizyoterapirehabilitasyon.org/uploads/dergi/105.pdf
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
17 Mar 2012
Özgül Öğrenme Güçlüğünde Ses ve Konuşma Bozuklukları
1. Disfonetik
Disleksi: İşitsel kavrama ve ayırt etme becerileri zayıftır.Fonetik
bozukluğu olan çocuklar bu grupta yer alırlar. Dil ve sözlü ifade alanında
güçlük çekmektedirler. Sözcüklerin fonetik ayrımını yapamazlar. Fonolojik model
disleksinin klinik görünümü ve nörologların beynin fonksiyonu ve organizasyonu
ile ilgili bulgularıyla tutarlı görünmektedir. Linguistler dil sistemini, her
bir dilin belirli bir yönüyle ilgili olan bileşenlerin aşamalı olarak dizilişi
şeklinde ifade etmektedirler. Bu dizilişin en alt basamağı dilin içerdiği ayırt
edici ses parçacıkları yani fonemlerdir. Kelimelerin tanınması, anlaşılması ve
bellekte depolanması ya da gramer açısından incelenmesi için beynin fonolojik
modülü tarafından fonetik birimlere ayrılması gerekmektedir.Bu süreç konuşma
dilinde otomatik olarak gerçekleşmektedir. Liberman’a göre konuşma doğal, okuma
bir buluş olduğundan bilinç düzeyinde öğrenilmesi gerekir. Okumada birey görsel,
simgesel yazıyı dille ilgili kavramlara çevirir, harfleri seslere dönüştürür.
Ayrıca bu seslerin yazıda dizilişini de anlaması gerekir. Dizilişi anlayamazsa
sesleri farklı sıralayabilir, heceleri karıştırabilir. Okuma bozukluğu olan
çocuklarda yazının anlaşılmasını engeller.
2. Disidetik
Disleksi: Bu tipteki çocuklar zihinde canlandırma yetenekleri bozuk olduğu
için harflerin, sembollerin görsel-mekansal analizini ve ayrımlaştırmayı
yapamazlar. Bu nedenle harflerin sırasını karıştırır, ters çevirir, günleri,
ayları sırayla söylemede zorlanır.
3. Karma
Tip: Her iki gruptaki özellikleri taşırlar.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-İşitsel Algı Bozuklukları:
İşitsel Algı Bozuklukları: Duyulan sesleri yanlış algılayabilir. Benzer sesler
arasındaki farkı ayırt etmeye bağlı güçlüğü olan çocuklar sesleri birbirine
karıştırabilirler. Örneğin; soba yerine sopa, kova yerine kafa, bavul yerine
davul gibi.
İşitsel Figür-Zemin ayırt etme güçlüğü: Aynı anda işitilen farklı
seslerden birine odaklanma güçlüğü olarak tarif edilen bu sorunda çocuk farklı
seslerin figür-zemin ayırımını yapmakta güçlük çekebilir. Örneğin; TV
seyrederken kendisine seslenince bakmaz, işitmiyormuş gibi görünürler. Yine TV
seyrederken duydukları kapı ya da telefon sesinin bulundukları mekandan mı yoksa
TV’den mi geldiğini ayıt edemezler.İşitsel algıda kopukluk (auditory lag)
ardarda söylenen mesajların bir kısmını kaçırabilirler, algılayamazlar. Örneğin;
odana git, arkadaşına telefon edip ödevlerini al ve kitaplarınla birlikte buraya
gel denildiğinde bu mesajın bir kısmını duyar yerine getirir, diğerlerini
duymaz. Uzun komutlar verildiğinde bir kısmını
yapamayabilir.
Dokunsal Algı Bozuklukları: Dokunsal algı sorunu olan çocuklar gözleri kapalıyken
dokunma duyusu yardımıyla nesneleri tanımlayamaz. Örneğin; eline verilen
oyuncağın ne olduğunu anlayamaz, avucuna yazılan sayı ve yazıyı tanımlamakta
güçlük çeker.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ -Görsel Algı Bozuklukları:
Görsel Algı Bozuklukları: Şekil-pozisyon
algısındaki bozukluk , şekil-zemin algısındaki bozukluk ya da
uzaklık-derinlik-boyut algısındaki bozukluktur.
Şekil-Pozisyon algısındaki bozukluk: Çocuk gördüğü şeyin şekil ve pozisyonunu
algılamada güçlük çekebilir. Harfleri ters ya da dönmüş olarak
algılayabilir.Örneğin; b-p,3-5,6-9,p-b gibi harf ve rakamları ters çevirir.
Sözcükleri ters çevirebilir, koç-çok,ev-ve gibi. Bu güçlükler çocuk okula
başladığında fark edilir. Okul öncesinde şekil-pozisyon algılama olgunluğu henüz
yerleşmemiş olabilir. Okula başladıklarında o olgunluğa ulaşmış sayılırlar.
Birinci sınıf acemilik dönemidir. İkinci sınıfın birinci döneminden itibaren bu
sorunların görülmemesi gerekir.
Şekil-Zemin algısındaki bozukluk: Bu problem, bir bütünün önemli olan bir
parçasına odaklaşmada zorluklara neden olur. Okuma bu beceri ile ilgilidir.
Çünkü okuma söz dizilerine odaklaşmayı, soldan sağa ve satır satır izlemeyi
gerektirir. Bu alanda sorunu olan çocuklar okumada satır atlama, satır
tekrarlama, sözcük atlama türünden hatalar yaparlar.
Uzaklık-derinlik-boyut algılamada bozukluk: Çocuk
derinliği kestiremediği için eşyalara çarpar, sandalyeden düşer. Açık alanda
oynarken mekanda pozisyonlarını algılamada, sağ-sol ayırt etmede güçlük çeker.
Top yakalamak, ip atlamak, yap-boz yerleştirmek, çekiç kullanmak bu problemin
olan çocuklar için güç işlerdir.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
DİSLEKSİ BELİRTİLERİ
BELİRTİLER
Özel öğrenme güçlüğü okul öncesi dönemde bazı belirtilerle kendini göstermeye başlar. Ancak bu dönemde kesin tanı konulması güçtür.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM BELİRTİLERİ
Konuşmanın gecikmesi ve diğer konuşma bozuklukları (kelimeleri doğru telaffuz etmekte güçlük, kelime dağarcığının yetersiz ve yavaş gelişmesi, bir şey anlatırken zorlanma, az konuşma)
Zayıf kavram gelişimi (Büyük-küçük, ince-kalın, üst-alt, iç-dış, önce-sonra gibi kavramları öğrenememe, karıştırma)
Yetersiz motor gelişim ( öz-bakım becerilerini öğrenmekte güçlük, düğme iliklemeyi öğrenememe, beceriksizlik (sakarlık), çizim veya kopyalamaya karşı isteksizlik
İLKOKUL DÖNEMİNE İLİŞKİN BELİRTİLER
Akademik başarı: Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar birçok alanda zeki görünmelerine karşın akademik açıdan başarısızlık yaşarlar. Bu anne babanın beklemediği ve öğretmeni de şaşırtan bir durumdur. Başarı durumu değişkendir, bazı derslerde başarısı normal/normal üstü iken, bazı derslerde düşüktür) .
Okuma Becerisi: Disleksisi olan çocuklar 1. sınıfta okumayı öğrenmede zorlanırlar ve gecikirler. Diğer sınıflarda ise okumaları hız ve nitelik açısından yaşıtlarından geridir. Harf-ses uyumu gelişmemiştir, bazı harflerin seslerini öğrenemez, harfin şekli ile sesini birleştiremez, kelimeleri hecelerken ya da harflerine ayırırken zorlanır, sınıf düzeyinde bir parçayı okuduğunda anlamakta zorlanır, başkasının okuduklarını daha iyi anlar.
Yazma Becerisi: Disgrafi yani yazma bozukluğu olan çocuklar 1. sınıfta yazmayı öğrenmede zorlanırlar ve gecikirler. Bazı harf, sayı ve kelimeleri ters yazar ya da karıştırırlar. “Çok” yerine “koç”, “ev” yerine “ve”, “soba” yerine “sopa”, b-d, m-n, ı-i, 2-5, d-t, ğ-g gibi. Yazarken bazı harfleri, heceleri atlar ya da harf/hece ekler, sınıf düzeyine göre yazılı imla ve noktalama hataları yapar, küçük-büyük harf, noktalama, hece bölme hataları, yazarken kelimeler arasında hiç boşluk bırakmaz ya da bir kelimeyi iki-üç parçaya bölerek yazar, ka lem, yapa bil mektedir gibi. Yaşıtlarına oranla el yazıları okunaksız ve çirkindir, yavaş yazarlar, tahtadaki yazıyı defterine çekerken ya da öğretmenin okuduğunu defterine yazarken zorlanırlar.
Aritmetik Becerileri: Aritmetikte sayı kavramını anlamakta güçlük çekerler. Bazı aritmetik sembolleri öğrenmekte zorlanır, karıştırırlar. Sınıf düzeyine göre çarpım tablosunu öğrenmekte geri kalırlar. Dört işlemi yaparken yavaştırlar. Problemi çözüme götürecek işleme karar veremezler, yaşına uygun seviyedeki matematik problemlerini yaparken otomatik olarak tepki vermekte zorlanırlar.
Çalışma Alışkanlığı Kendi başlarına çalışma alışkanlığı gelişmemiştir. Öğrenme stratejileri eksiktir, nasıl çalışacaklarını, nasıl daha fazla bilgi edineceklerini ve öğrendiklerini nasıl hatırlayacaklarını bilemezler.
Organize Olma Becerileri: Üzerine aldığı görevleri düzenlemekte zorluk çeker, nereden ve nasıl başlayacaklarını bilemezler. Plan yapmak ve zamanı ayarlamakta güçlük çekerler.
Oryantasyon (Yönelim) Becerileri: Sağ-sol, doğu-batı,kuzey-güney kavramlarını öğrenmede zorlanırlar. Zamana ilişkin kavramları (dün-bugün, önce-sonra, gün, ay, yıl, mevsim gibi) kavramlarını karıştırırlar. Hangi aydayız denilince salı, hangi mevsimdeyiz denilince şubat diyebilirler. Saati öğrenmekte zorlanırlar.
Sıraya Koyma Becerisi: Haftanın günlerini, ayları, mevsimleri doğru saysa bile aradan sorulduğunda (cumadan önce hangi gün gelir, marttan sonra hangi ay gelir, haftanın dördüncü günü hangisidir gibi) yanıtlamakta zorluk çeker ya da yanlış yanıtlarlar.
Sözel İfade Becerisi: Duygu ve düşüncelerini sözel olarak ifade etmekte zorlanırlar. Konuşurken düzgün cümleler kuramaz, heyecanlanır, takılır, şaşırırlar.
Motor Beceriler: Top yakalama, ip atlama, gibi işerde yaşıtlarına oranla beceriksizdirler. Sakarlık vardır, sık sık düşer, yaralanır, istemeden bir şeyler kırarlar. Çatal-kaşık kullanmakta, ayakkabı-kravat bağlamakta zorlanırlar. İnce motor becerilere dayalı işlerde (düğme ilikleme, makas kullanma, boncuk dizme gibi) zorluk çekerler.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda yukarıda söz edilen belirtilerin hepsinin bulunması gerekmez. Her çocuğun kendine özgü bir profili vardır.
Özel öğrenme güçlüğü okul öncesi dönemde bazı belirtilerle kendini göstermeye başlar. Ancak bu dönemde kesin tanı konulması güçtür.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM BELİRTİLERİ
Konuşmanın gecikmesi ve diğer konuşma bozuklukları (kelimeleri doğru telaffuz etmekte güçlük, kelime dağarcığının yetersiz ve yavaş gelişmesi, bir şey anlatırken zorlanma, az konuşma)
Zayıf kavram gelişimi (Büyük-küçük, ince-kalın, üst-alt, iç-dış, önce-sonra gibi kavramları öğrenememe, karıştırma)
Yetersiz motor gelişim ( öz-bakım becerilerini öğrenmekte güçlük, düğme iliklemeyi öğrenememe, beceriksizlik (sakarlık), çizim veya kopyalamaya karşı isteksizlik
İLKOKUL DÖNEMİNE İLİŞKİN BELİRTİLER
Akademik başarı: Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar birçok alanda zeki görünmelerine karşın akademik açıdan başarısızlık yaşarlar. Bu anne babanın beklemediği ve öğretmeni de şaşırtan bir durumdur. Başarı durumu değişkendir, bazı derslerde başarısı normal/normal üstü iken, bazı derslerde düşüktür) .
Okuma Becerisi: Disleksisi olan çocuklar 1. sınıfta okumayı öğrenmede zorlanırlar ve gecikirler. Diğer sınıflarda ise okumaları hız ve nitelik açısından yaşıtlarından geridir. Harf-ses uyumu gelişmemiştir, bazı harflerin seslerini öğrenemez, harfin şekli ile sesini birleştiremez, kelimeleri hecelerken ya da harflerine ayırırken zorlanır, sınıf düzeyinde bir parçayı okuduğunda anlamakta zorlanır, başkasının okuduklarını daha iyi anlar.
Yazma Becerisi: Disgrafi yani yazma bozukluğu olan çocuklar 1. sınıfta yazmayı öğrenmede zorlanırlar ve gecikirler. Bazı harf, sayı ve kelimeleri ters yazar ya da karıştırırlar. “Çok” yerine “koç”, “ev” yerine “ve”, “soba” yerine “sopa”, b-d, m-n, ı-i, 2-5, d-t, ğ-g gibi. Yazarken bazı harfleri, heceleri atlar ya da harf/hece ekler, sınıf düzeyine göre yazılı imla ve noktalama hataları yapar, küçük-büyük harf, noktalama, hece bölme hataları, yazarken kelimeler arasında hiç boşluk bırakmaz ya da bir kelimeyi iki-üç parçaya bölerek yazar, ka lem, yapa bil mektedir gibi. Yaşıtlarına oranla el yazıları okunaksız ve çirkindir, yavaş yazarlar, tahtadaki yazıyı defterine çekerken ya da öğretmenin okuduğunu defterine yazarken zorlanırlar.
Aritmetik Becerileri: Aritmetikte sayı kavramını anlamakta güçlük çekerler. Bazı aritmetik sembolleri öğrenmekte zorlanır, karıştırırlar. Sınıf düzeyine göre çarpım tablosunu öğrenmekte geri kalırlar. Dört işlemi yaparken yavaştırlar. Problemi çözüme götürecek işleme karar veremezler, yaşına uygun seviyedeki matematik problemlerini yaparken otomatik olarak tepki vermekte zorlanırlar.
Çalışma Alışkanlığı Kendi başlarına çalışma alışkanlığı gelişmemiştir. Öğrenme stratejileri eksiktir, nasıl çalışacaklarını, nasıl daha fazla bilgi edineceklerini ve öğrendiklerini nasıl hatırlayacaklarını bilemezler.
Organize Olma Becerileri: Üzerine aldığı görevleri düzenlemekte zorluk çeker, nereden ve nasıl başlayacaklarını bilemezler. Plan yapmak ve zamanı ayarlamakta güçlük çekerler.
Oryantasyon (Yönelim) Becerileri: Sağ-sol, doğu-batı,kuzey-güney kavramlarını öğrenmede zorlanırlar. Zamana ilişkin kavramları (dün-bugün, önce-sonra, gün, ay, yıl, mevsim gibi) kavramlarını karıştırırlar. Hangi aydayız denilince salı, hangi mevsimdeyiz denilince şubat diyebilirler. Saati öğrenmekte zorlanırlar.
Sıraya Koyma Becerisi: Haftanın günlerini, ayları, mevsimleri doğru saysa bile aradan sorulduğunda (cumadan önce hangi gün gelir, marttan sonra hangi ay gelir, haftanın dördüncü günü hangisidir gibi) yanıtlamakta zorluk çeker ya da yanlış yanıtlarlar.
Sözel İfade Becerisi: Duygu ve düşüncelerini sözel olarak ifade etmekte zorlanırlar. Konuşurken düzgün cümleler kuramaz, heyecanlanır, takılır, şaşırırlar.
Motor Beceriler: Top yakalama, ip atlama, gibi işerde yaşıtlarına oranla beceriksizdirler. Sakarlık vardır, sık sık düşer, yaralanır, istemeden bir şeyler kırarlar. Çatal-kaşık kullanmakta, ayakkabı-kravat bağlamakta zorlanırlar. İnce motor becerilere dayalı işlerde (düğme ilikleme, makas kullanma, boncuk dizme gibi) zorluk çekerler.
Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda yukarıda söz edilen belirtilerin hepsinin bulunması gerekmez. Her çocuğun kendine özgü bir profili vardır.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
Disleksi (Özel Öğrenme Güçlüğü)
TANIM
Özel Öğrenme Güçlüğü, bir çocuğun zekası normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen, dinleme, düşünme, anlama, kendini ifade etme, okuma- yazma veya matematik becerilerinden bir ya da birkaçında yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesidir. Okuma Bozukluğu, Yazılı Anlatım Bozukluğu, Matematik Bozukluğu alt gruplarını içerir.
Özel öğrenme güçlüğü:
Doğuştandır.
Görme işitme sorununa bağlı değildir.
Zeka sorununa bağlı değildir.
Eğitimdeki aksamalar, sık okul değişikliği gibi nedenlere bağlı değildir.
Beyindeki bazı farklılıklar nedeniyle öğrenme süreçlerinden bir ya da birkaçında aksama olur.
Özel Öğrenme Güçlüğü, bir çocuğun zekası normal ya da normalin üstünde olmasına rağmen, dinleme, düşünme, anlama, kendini ifade etme, okuma- yazma veya matematik becerilerinden bir ya da birkaçında yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesidir. Okuma Bozukluğu, Yazılı Anlatım Bozukluğu, Matematik Bozukluğu alt gruplarını içerir.
Özel öğrenme güçlüğü:
Doğuştandır.
Görme işitme sorununa bağlı değildir.
Zeka sorununa bağlı değildir.
Eğitimdeki aksamalar, sık okul değişikliği gibi nedenlere bağlı değildir.
Beyindeki bazı farklılıklar nedeniyle öğrenme süreçlerinden bir ya da birkaçında aksama olur.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
Özel Öğrenme Güclüğü ( SLD )
Özel Öğrenme Güclüğü ( SLD ) normal ve normal üst bir zekaya sahip,görme ( gözlük olabilir),işitme ve dokunsal duyularında sorunu olmayan,duygusal bozukluklar göstermeyen,öğrenme için gerekli olan ortamlarda bulunmuş ve öğrenme fırsatlarından yararlanmış olmasına karşın öğrenme güclükleri çeken bireyi ifade eder.
Yazılı ya da sözlü dili anlamak ya da kullanabilmek için gerekli olan bilgi alma süreçlerinin birinde ya da birkaçında ortaya çıkan ve dinleme, konuşma, okuma, yazma, heceleme, dikkat yoğunlaştırma ya da matematiksel işlemleri yapmada yetersizlik nedeniyle, bireyin eğitim performansının ya da sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesi durumudur.
( Kırcaalı-Iftar, 2000 )
Birey, özel öğrenme güçlüğü kategorilerinin birden fazlasını(Okuma, yazma,matematiksel işlem ve dikkat eksikliğini bir arada) gösterebileceği gibi sadece bir kategoride de eksiklik gösterebilir(sadece okuma eksikliği).
Dikkat Eksikliği, Özel Öğrenme Güçlüğünden tamamen ayrı bir farklılıktır. Dikkat eksikliği tanısı konmuş bireylerin aynı zamanda Özel Öğrenme Güçlüğü belirtisini beraberinde taşıması beklenmez.
Fakat, araştırmalar gösteriyor ki Özel Öğrenme güçlüğü çeken bireylerin %40’ı Dikkat Eksikliği ve- veya Hiperaktiviteyi de beraberinde gösteriyor.
Etiketler:
Odyoloji Konuşma ve Ses Bozuklukları Uzmanı Pelin Kişioğlu Kalan İşitme Konuşma Ses Terapisi
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)