15 Nis 2021

Dil ve Konuşma Gelişimini Destekleyici Öneriler


https://www.instagram.com/p/CJSgKOujfkK/?igshid=f87n3fppqmlf 

💁🏼‍♀️Hiç konuşmayan‼️ ya da konuşamayan‼️ ya da henüz yeni yeni konuşmaya başlayan çocuğunuza uzun, karışık, anlayamayacağı cümleler kurmayın.

💁🏼‍♀️🗯Kendi kendinize Konuşun🗣🗣

💁🏼‍♀️🗯Çocuğunuzla birlikteyken kısa, net , anlaşılır cümleler kurarak her ne yapıyorsanız, düşünüyorsanız, görüyorsanız ya da hissediyorsanız yüksek sesle kendi kendinize konuşun

💁🏼‍♀️🗯Veee.... kesinlikle tekrar etmesini istemeyin‼️


✅Örneğin 🧹TEMİZLİK yaparken;

- Evimiz kirlenmiş

- Süpürgeyi aldım

- Evi süpürüyorum

- Masanın altını temizliyorum

- Koltuğu çekiyorum

- Evi süpürdüm

- Düğmeye bastım kapattım

- İşim  bitti....

- Oh ne güzel oldu

- Çok yoruldum...

✅Örneğin 🫕YEMEK yaparken;

- Patatesleri yıkadım

- Şimdi kabuklarını soyuyorum

- Patatesleri doğradım

- Tencereye yağ koydum

- Ocağa koydum

- Patatesler pişiyor

- Mmmmm güzel kokuyor ...

✅Örneğin 👧👦🏻PARKTA oynarken;

- Bir sürü arkadaş var

- Çocuklar sallanıyor

- Ne güzel eğleniyorlar

- Bir bebek gördüm

- Ne kadar tatlı

- Salıncağa bindim

- Eve gitme zamanı

- Haydi evimize gidelim

- Bugün çok eğlendim...

Örneğin 🏘🐦SOKAKTA yürürken;

- Aaa! Kuş gördüm

- Ne güzel bir kuş

- Sarı tüyleri var

- Bu kuş acıkmış

- Cebimde bisküvi var

- Kuşa vereyim 

- Çok mutlu oldum... 

☑️Böylelikle çocuğunuzun konuşmanın ANLAMLI, İŞLEVSEL ve KEYİFLİ olduğunu farketmesini sağlamış olursunuz. ☑️➕➕➕

💁🏼‍♀️💁🏼‍♀️💬Dil ve Konuşma Gelişimini Destekleyici Öneriler

#pelinkişioğlukalan🦋 

Ody. Dil Konuşma Ses Bozuklukları Uzmanı PELİN KİŞİOĞLU KALAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder